Kompleksowe badanie pojazdów specjalnych i specjalizowanych dla potrzeb dopuszczenia do ruchu na drogach poblicznych;
Kompleksowe badanie drogowych i mostowych barier bezpieczeństwa oraz energochłonnych osłon drogowych dla potrzeb dopuszczenia do użytkowania w ruchu na drogach publicznych;
Kompleksowe badania dziecięcych urządzeń przytrzymujących typu foteliki, nosidełka i podstawki podwyższające, przeznaczonych do przewozu dzieci w samochodach;
Wymiana informacji i opinii o rozwoju branży motoryzacyjnej na Mazowszu, w Polsce i świecie;
Doradztwo merytoryczne w sprawach technicznych i technologicznych;
Zgłaszanie pomysłów/projektów do wspólnej realizacji przez członków Klastra;
Opracowywanie koncepcji projektów;
Współpraca pomiędzy członkami w ramach różnych zespołów projektowych;
Nawiązywanie kontaktów biznesowych i współpracy między przedsiębiorcami;
Poszukiwanie źródeł finansowania projektów;
Wspólne wnioskowanie do agencji samorządowych, rządowych i międzynarodowych o wparcie finansowe na realizację projektów członków Klastra;
Badania certyfikacyjne i homologacyjne nowych wyrobów;
Pełny zakres testów zderzeniowych wymaganych dla sprawdzenia systemów bezpieczeństwa biernego w pojazdach wszystkich kategorii;
Testy zderzeniowe pojazdu z innym pojazdem, ochronną barierą drogową lub inną przeszkodą, badania układów hamulcowych i kierowniczych pojazdów zgodnie z wymaganiami wybranych dokumentów normatywnych;
Rozpędzenie pojazdów o masie do 3,5 t do prędkości min. 110 km/h z dokładnością i parametrami wymaganymi przez dokumenty normatywne, długość toru 110 m;
Badania stateczności i kierowalności pojazdów;
Badania dynamiki jazdy i zużycia paliwa pojazdu;
Pomiary masy pojazdów i ich zestawów pojazdów, w tym rozkład masy na poszczególne osie i koła;
Testy EMC (emisji i odporności) dotyczących urządzeń elektrycznych i elektronicznych stosowanych w pojazdach, a także kompletnych pojazdów;
Testy wytrzymałościowe i trwałościowe konstrukcji mechanicznych o bardzo szerokim zakresie obciążeń, częstości wymuszeń i warunków środowiskowych;
Prace dotyczące modernizacji pojazdów samochodowych i przyczep ze szczególnym uwzględnieniem ich adaptacji do zastosowań specjalnych;
Obliczenia i analizy wytrzymałościowe konstrukcji z wykorzystaniem metody elementów skończonych (MES);
Numeryczne symulacje zachowania się konstrukcji metodą elementów skończonych (MES), z uwzględnieniem nieliniowej analizy dynamicznej, w różnych sytuacjach krytycznych, z możliwością weryfikacji doświadczalnej;
Prowadzenie badań i szkoleń w zakresie techniki samochodowej, bezpieczeństwa środków transportu i diagnostyki pojazdów.